måndag 10 mars 2014

Ingen skillnad..

Åter igen så ska jag ta upp det här med att göra skillnad på mina barn och andras ungar.. så funkar det inte i våran familj. Här är det våra ungar.. är jag borta så tar Peder hand om alla ungarna och är han borta så tar jag hand om allihopa, inga konstigheter alltså. 
Sen har vi det här med ungarnas separationsångest.. Tina har mellan varven en grym separationsångest och det är sjukt jobbigt att lämna på dagis eller när hon ska åka till sin pappa. Tidigare hade vi bestämda dagar då vi pratade med henne men nu får hon själv bestämma när hon vill ringa å det är väldigt sällan kan jag säga och det beror på att det är jättejobbigt för henne att prata med den andra föräldern just för att hon saknar och längtar sååå mycket och för att då göra det hela lite lättare för henne så får hon helt enkelt bestämma  själv om och när hon vill ringa. Jag skulle bara göra det hela ännu jobbigare för henne om jag ringde när jag vet att hon har det jobbigt... helst skulle jag vilja prata med henne och träffa henne varje dag när hon har pappavecka men man kan ju inte alltid tänka på sej själv heller...

2 kommentarer:

  1. Helt rätt..Däremot har du en HEEEEL kasse här med grejer hon har pysslat åt dig när vi har pysselstunder, allt från pärlplattor till halsband och en fin fin låda :) Vi försöker framhäva att det är bra att sakna, istället för att kväva det och säga sluta gnälla etc. Saknar gör man för att man älskar någon, så man får sakna och längta. Ofta när hon säger att hon saknar dig brukar vi fråga om hon vill ringa men då säger hon nej (precis som du beskriver) men då pratar vi istället om dig och kanske pysslar något åt dig :) Samma med att vara arg och ledsen, man får vara arg och ledsen men inte förstöra saker, skrika eller göra någon annan ledsen. Känslor är bra att ha men föräldrar (och vi andra plusmenyer) ska inte ta fram dom jobbiga känslorna för att vi tänker på oss själva, precis som du säger...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Vi gör det ju bara jobbigare för dom genom att när vi vet att dom har det jobbigt fylla på dom depåerna för att vi vuxna är egoistiska. Kan vara en aaaaas jobbig lämning på dagis som går över när man går ut genom dörren så varför då höra av sej och riva upp det "såret" igen.?
      Ni får skicka med pysselpåsen nästa gång så jag får se allt fint hon gjort ♡

      Radera