tisdag 27 maj 2014

Tappade skrivlusten

18/3 var senaste inlägget här på bloggen så det är ju som ett tag sen.
Här på Zackes har det väl hunnit hända en hel del.
Vi har flyttat hem min pärla å hon har fått sej en pojkvän i form av en 17årig valack som heter Ludde. Men innan ludde flyttade in så var vi och hämtade en liten ponnyprutt som vi tyckte hade passat kanoners till ungarna men ägaren var allt utom ärlig så Algot (som han hette hästen) fick vackert ställa sej i transporten och åka hem till kurravaara igen. I samma veva som han åkte hem så hämtade jag Ludde hemma i byn och när han var avlastad och insatt i hagen så åkte jag till stallet och hämtade hem winnie. Dom fann varandra direkt och är väldigt svåra att skilja åt nu, tar man ut den ena så springer den andra fram å tebax å gnäggar.

Våren var tidig i år men vädret har lite svårt att bestämma sej tycker jag.. ena dagen varmt å skönt å nästa dag skulle jag gärna ha täckjackan på.

Agnes har ju aldrig sovit bra på nätterna utan jag/vi har fått vara upp flera gånger varje natt. Magen hennes har varit helt paj, hon har haft utslag över hela kroppen  och förkylningsastma... men nu har vi fått veta varför... mjölkproteinallergi... och på bara 2 veckor är hon helt förändrad, sover på nätterna, inga utslag och magen är i ordning. Nån förkylning har hon inte hunnit med än men det ska bli spännande att se om hon får lättare med luftvägarna då.

Mitt stora lillhjärta fyllde igår 5år.. usch vad tiden går fort, var ju nyss hon var liten plutt min älskade älskade Tina♡♡♡♡

Själv ligger jag med halsfluss.. haft feber i 2 dagar men idag iaf feberfri. Var på hälsocentralen igår å fick penicillin men 3 dagar efter påbörjad kur smittar man så jag kan inte jobba förrän fredag :-(  nå det är ju inte mycket att göra åt, är ju inte mer än människa jag heller. Får bara så dåligt samvete då det känns som jag sätter min arbetsplats på pottkanten....

Det var alles för den här gången... få se när nästa inlägg kommer...

1 kommentar:

  1. Vi läser! Tänkte det behöver alla bloggare få veta i bland :)

    SvaraRadera